ROT och RUT för företag

Spara tid och administration med automatiserade processer.

Automatisk hantering av
ROT och RUT för företag

Hantering av ROT och RUT för företag kan vara en omständlig process som ofta innehåller flera manuella moment. När fakturan är betald av kunden med avdrag för ROT och RUT behöver ditt företag begära utbetalning från Skatteverket för att få resten av pengarna.

Med ERP-systemet Xledger kan processen istället ske automatiskt. Via vår applikation VIEW Connect finns nämligen en integration till Skatteverket. När arbetet är utfört och fakturan är betald genereras automatiskt en fil till Skatteverket med ansökan om utbetalning.

En returfil kan sedan läsas in från Skatteverket med information och belopp som matchas mot ROT-/RUT-fordran i din reskontra i Xledger. Ingen mer manuell hantering av ROT- och RUT-avdrag – allt sker digitalt och automatiserat!

 

Spara tid och pengar med automatisering

Automatisk hantering av ROT och RUT för företag är bara ett exempel på många processer där det går att minimera manuellt arbete genom en smart systemlösning. Med hjälp av automatisering kan du kan lägga mindre tid på administration i arbetsvardagen och ägna dig mer åt din kärnverksamhet. Automatisering minskar också risken för fel och misstag.

Låt oss visa dig en kostnadsfri demo av Xledgers kraftfulla funktioner och de smarta integrationer vi erbjuder. Du väljer själv om du vill ses online eller fysiskt.

Smarta funktioner i Xledger

  • Snabb och smidig implementering
  • Allt integrerat i ett molnbaserat ERP-system
  • Ett kostnadseffektivt och säkert affärssystem
  • Flexibla vyer låter dig filtrera, sortera, analysera och exportera data
  • Smidiga och kostnadsfria uppdateringar en gång i kvartalet
  • Utmärkt översikt av likviditet, KPI:er och rapporter

Enklare arbetsvardag

  • Mindre administration med automatiserade processer
  • Realtidsanalys, rapportering och beslutsunderlag
  • Detaljnivå med ”drill down”-funktionalitet
  • Avancerade Business Intelligence-verktyg
  • Bokför transaktioner snabbare och säkrare med automatiska bokföringsförslag

Integrationer = möjligheter

Vi kan hjälpa dig att hitta lösningar och funktioner som funkar för din verksamhet. Det finns en rad färdiga integrationer för snabb implementering.

Med vår integrationsplattform kan vi dessutom utveckla ytterligare integrationer som kopplar samman dina stödsystem med ditt ekonomisystem. Resultatet blir snabbare flöden och en smidig arbetsvardag.

Våra kunder

Vad våra kunder säger om oss

”VIEW Groups kompetens, rådgivning och snabba service är en perfekt match i vår strävan att minimera vår interna administration med bibehållen kontroll.”
Prozena Consulting
”Med digital bokföring märker vi en enorm förändring i den dagliga hanteringen av kvitton och fakturor. Det är mycket mer effektivt och säkert.”
BIZ Apartment
”Vi har gått ifrån en pappersfokuserad redovisning med fakturor fram och tillbaka och under de senaste åren har vi övergått till ett helt digitalt flöde.”
Tehuset Java

Integrationer = möjligheter

Vi kan hjälpa dig att hitta lösningar och funktioner som funkar för din verksamhet. Det finns en rad färdiga integrationer för snabb implementering.

Med vår integrationsplattform kan vi dessutom utveckla ytterligare integrationer som kopplar samman dina stödsystem med ditt ekonomisystem. Resultatet blir snabbare flöden och en smidig arbetsvardag.

Kunskap och insikt

Läs de senaste artiklarna

OmvärldsbevakningSkatt och regler
Nytt lagförslag om slopat krav på papperskvitton Läs mer

Vill du ha tips och framtidsspaningar?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev.